Filmtips

Jag har haft en sån härlig vecka hos pappsen..! Eftersom det har regnat har jag mest suttit inne vid datorn och sett på film... Och vilka filmer sen!!! Nu tänkte jag ge några filmtips ifall det är såhär sommaren kommer att fortsätta!

Music and Lyrics: Jag var så sugen på den här filmen när den gick på bio och jag hade fått med mig Ivarsson på den men då gick den inte längre... Så nu efter många om och men så fick jag tag på den ändå...! Och vilken film!!!! Skådespelarna, Musiken. storyn..! Åååååå va bra den var!!! Den handlar alltså om en avdankad gammal popstjärna som står i slutet av sin karriär(Hugh Grant). Då får han ett erbjudande att skriva en blivande hitlåt till en stor sångerska. Till sin hjälp får han förvånande nog tjejen som tar hand om hans blommor. (Drew Barrymore) De jobbar dag och natt och snart växer det fram en hitlåt... Men det växer även fram känslor mellan dem som de inte känt på länge... Väldigt rolig och såklart romatisk...! precis som det ska va enligt mig..! En rolig sak är att det faktiskt är Hugh Grant som sjunger allt själv... Det låter inte helt hemskt... (men ibland låter det verkligen inte bra!)

A Cinderella story: Jag gillar... Jag säger bara Chad Michael Murray... Det är egentligen det enda som behövs... Mums! Det var faktiskt jättebra musik på den här filmen också..!  Jag skrattade så jag fick sitta och hålla mig om magen och eftersom jag såg den vid typ 1 på natten fick jag lov att inte skratta på riktigt... Så jag satt bara och skakade av skratt..! jösses =) Den handlar om en tjej vars pappa dog när hon var ca 10 år... Därför är hon tvungen att bo tillsammans med sin styvmor som är elak mot henne. Hennes dröm är att börja på Princeton. i ett chattrum träffar hon en kille som går på samma skola som henne. Självklart är det skolans populäraste kille som även är kapten i fotballaget...! Jag gillar den, jag vet att det är en film som typ liknar alla andra men jag gillar den!

American dreamz: En helt värdelös film. Se den inte!!! Det är väl allt jag kan säga om den...

Hare bra puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Ohyes, gräsklippning är väl det mest suveräna man kan syssla med, inte sant? Anyway, jag skulle älska att komma till Umeå den helgen - det vore grymt. Vet dock inte om mina kära föräldrar redan bokat mig då, jag lovar att kolla upp det snarast möjligt och sen höra av mig till dig. Angelica ville att vi skulle träffas allihopa och festa hos henne först och sen gå på festivalen, hur låter det? Vi hörs älskling, kramkram

2007-07-20 @ 16:10:59
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0