Jul, jul strålande jul!

7 Snabba..

1. Knäck - med eller utan mandel?
Med, godast helt klart!
2. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar, Mums!
3. Tjuren Ferdinand eller Lady & Lufsen? Tjuren Ferdinand, "jag vill sitta här och lukta på blommorna!"
4. Hårda eller mjuka paket? Hårda!
5. Glögg eller julmust? Julmust underbart! Glögg med mandel - Så gott!
6. Skinka - med senap eller äppelmos? Äppelmos är det enda rätta!
7. Grötfrukost eller dopp i grytan? Har aldrig ätit dopp i grytan så jag säger Grötfrukost!

6 personer som får julklappar i år..

1.
Lina
2. Mia med bihang
3. Pappa
4. Mamma
5. Anna med bihang
6. Frida


5 saker som måste finnas med på julbordet..

1.
Julskinka
2. Hemgjorda köttbullar
3. Rökt älgkött tex älgtunga, hjärta
4. Prinskorv
5. Revbensspjäll!!!

4 saker på årets önskelista..

1.
En ny MP3
2. Flytta hemmifrån saker  
3. Dr Quinn säsong 1 eller 2
4. Böcker

3 snabba frågor..

1. Vad gör du en julaftonsmorgon?
Går upp och tittar efter i min julstrumpa som förhoppningsvis är full med godis! Sen går jag och äter en skinkmacka till frukost.
2. Hur länge sedan var det du inte kunde somna natten före julafton? Det börjar bli ett par år sedan!
3. Har du gråtit om snön kommit för sent? Förra året gjorde vi något åt det istället! Så det blev krocket innan Kalle Anka!

2 antingen eller..


1. Plastgran eller riktig gran? Riktig gran utan tvekan!
2. Julstjärna eller julspira i toppen? Julstjärna ska de va!

Och sist, hur ser din ultimata julafton ut?
Hela min familj samlad, mycket julklappar, god mat, Kalle Anka! Och självklart Snö i stora lass!

Kommentarer
Postat av: Älgtungan

ÄT MIG INTE!

2007-11-23 @ 09:02:32
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Lotta

krocket på julafton! ja, man måste ju göra det bästa av situatioen...

2007-11-24 @ 16:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0