Lärare - ett mycket speciellt släkte!

Projektarbete(Onsdag v 20)+projektrapport (v.18 eller 19)
Romananalys(Onsdag v. 18)
Artikel om praktikplats(Fredag v.17)
Samhällsarbete om praktikplats(onsdag v 18)
Historiearbete(Måndag v 21)

Hur tänkte de egentligen att vi skulle hinna med allt? De måste tro att vi är några robotar som klarar av hur mycket press som helst i skolan! Jag blir så less, och självklart är alla ämnen jätteviktiga enligt lärarna så är det ju självklart deras egna ämnen som är viktigast!

Det känns som att lärarna tänker att de ska kräma ut det sista ur oss innan sommaren så att vi aldrig någonsin kommer att vilja sätta oss bakom skolbänken igen. Så känns det verkligen nu! Jag har redan bestämt att det inte blir några kruser på universitetet som jag hade tänkt från början... Jag måste bara få känna att jag är fri!

Det blir väl att sätta igång med artikeln om praktikplatsen, så får jag bort något från listan i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har en teori. nej, snarare en tolkning som jag tror stämmer med majoriteten av dåliga dumma lärare. De har enbart blivit så dåliga och dumma för att de hade så dåliga och dumma lärare. Nu vill de hämnas och ger igen mer och mer. Det är därför som skolan blir tuffare och tuffare.

Alltså, min kvinnliga intuition och mitt intellekt. Jag är ju bara för smart

2008-04-25 @ 01:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0