1:a 13:e och 37:a

(Jag ber om ursäkt till alla, men det här blir ett sportinlägg som helt klart är värt att läsa!!!)
Charlotte Kalla! Jag vet inte vilket superlativ jag ska använda! Först och främst kan jag använda helt underbart fantastiskt underbar!!!!

För att ni alla ska förstå min .... kan jag berätta att det har varit skidtävlingar som kallas Tour de Ski, det har varit åtta skidtävlingar över olika distanser som avslutades med en jaktstart där alla tider räknades ihop och sen startade den som hade bäst tid först och så vidare. Jaktstarten gick över 9 kilometer varav 3 kilometer uppför (inte nedför, uppför!) en slalombacke!

Carlotte Kalla var ca 50 sekunder efter när klättringen i skidbacken började. När det var slut åkte hon in som överlägsen segrare! Med 30 sekunder till tvåan Virpi Kuitonen (förra årets vinnare) Charlotte Kalla är bara 20 år gammal! Det är helt underbart att se henne utan någon som helst respekt för resten av världseliten, för det är inte några skitåkare hon åker mot! Virpi Kuitonen, som i stort sett stod still jämfört med Kalla, Vann hela världscupen förra året! Det är helt overkligt och jag vet knappt vad jag ska säga! Det är helt fantastisk! Hon är helt fantastisk! Jag vet redan vem som ska ha bragdguldet i år! Ingen kan överträffa det här! Helt fantastiskt!

Vi får dock inte glömma Anna Hansson som blev 13 tjej i mål! Hon är i samma ålder som Kalla och även hon gör en faktastisk tävling och slår många stora skidåkare! Även hon är helt faktastisk och kan bli väldigt, väldigt stor!!! Förhoppningsvis får jag intervjua dem efter deras VM-guld om några år! (drömma kan man!!) 

Jenny Hansson blev 37:a och även det är en fantastisk prestation! att bara orka genomföra hela Touren är en bragd bara det! Och att ta sig upp för slalombacken som är en Svart pist!!!! En Svart Pist!!!! Jag åker inte ens utför svarta pister!

Så jag kan inte säga annat än Grattis Tjejer! Vilket staffettlag vi kommer att få!!!

(Tack för igår brudar! det var jättemysigt att se på lite film och snacka lite! Magnus Betnér är faktiskt helt klockren!)

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

För att få dig att känna dig (om möjligt) ännu mer stolt över mig ska jag meddela att jag följde Kalla som klistrad vid tvn. Jag håller på att förvandlas till dig emma!

2008-01-06 @ 15:55:12
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0