Storvurpan!

Igår somnade jag på bussen (vilket är jätteskönt) och vaknade och steg av bussen (det är som att jag har en inbyggd väckarklocka, för jag missar aldrig att stiga av, även fast det har varit nära några gånger). Sedan skulle jag gå in så jag har nyckel i högsta hugg och tar steget upp på bron och sen glider foten undan och jag faller först på ena trappsteget och sedan rakt ner på isen! Ni skulle bara veta vilka svordommar som bildades i mitt huvud! Men jag är faktiskt imponerad av mig själv, för jag yttrade inte ett enda! Men ont gjorde det! Jäkla väder!


Sedan hämtade jag pluttan på fritids och mormors bil startade faktiskt den här gången så det var ju skönt!

I morse fick jag ta bilen om jag lämnade pluttan på förskolan... enligt mina planer skulle jag lämna henne klockan 08.15 så att jag hade gott om tid på mig in till stan eftersom det är halt ute. Mina planer sket sig fullständigt, istället lämnade jag Lina 08.40 och hade därför bara 35 minuter på mig in till stan, det hinner man om det är sommarväglag men inte på vintern! Så därför kom jag ca 10 minuter sent menmen... Nu vet jag i alla fall att det är för sent att stiga upp 07.45 om man ska vara på fritids 08.15... vilket är ganska logiskt men söngen var ju så skön i morse!

Efter påtryckningar av min kära papps blir det vårdcentralen efter skolan för att se om Ivarsson har smittat mig med Tvar, eller om det bara som vanligt bara är en vanlig förkylning som har hållit i sig sedan före jul!

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Storvurpar'nnnn, du får sätta fast såna där, vad heter dom, broddar? under skorna så du hinner med att lämna lillplutten på föris i tid.

2008-01-16 @ 10:33:33
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Ivarsson (igen, vem annars liksom?)

Ps - näääääär ska vi gå på bio? jag är ûberpeppad. Imorrn kanske? Ikväll? NU? :D

2008-01-16 @ 13:25:30
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0