Då var det dags att bli vuxen då!

Sitter nu i min nyinköpta soffa från IKEA och skriver på min nyköpta dator. (har kommit fram till att jag har för långa naglar för att skriva på ett laptoptangentbord!) Min mage kurrar men jag orkar faktiskt inte ta mig in till köket(eller kök och kök förresten, det är snarare två plattor) för att göra mig en macka eller lite mat. det får bli om ett tag! nu ska jag försöka beskriva de första dagarna som vuxen! det första jag kan konstatera är att det är mcket mysigt att bo själv. Det blir dock inte lika bra eller vällagad mat som hemma men jag ska ta tag i det idag tänkte jag.

Universitetet är verkligen en helt annan sak än gymnasiet! Jag har inte bestämt mig för vad jag gillar bäst än förutom att klassen i gymnasiet alltid kommer att vara outstanding. ;) men det är helt klart intressanta personer i den nya klassen med. Det som är intressant är att det finns många i min ålder. jag hade sett framför mig att det bara skulle vara 25 till 40 åringar men så är det inte alls! de allra flesta är mellan 19-25 så det är perfekt.

En annan sak som är annorlunda från gymnasiet är all litteratur som man måste plöja igenom! jag minns när man blev förbannad för att man hade prov på 50-60 sidor. Till igår var det tänkt att vi skulle ha läst 130 sidor i en bok som inte är av denna världen. den är full av statistik och siffror och årtal och därmed fruktansvärt tråkig! har bara läst 70 av dem än men jag orkar inte för tillfället, därför siter jag och skriver på datorn istället (där jag efter om och men äntligen fått till internet!) och ser på dr Quinn. Ikväll är det i alla fall pubrunda så det ska blir riktigt trevligt!

So long fom Sundsvall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag trodde tvärtom, att de flesta skulle vara i min ålder, men jag har bara stött på EN som är 19. de andra är typ mellan 20 och 30. jag känner mig som en barnunge, fick be My att köpa ut åt mig efter att vi "kännt" varandra i två dagar, det var liiiiite pinsamt (mycket alltså). håller verkligen med om att det är mycket man ska läsa. sjukt... men lycka till! puss

2008-09-04 @ 21:35:39
Postat av: Anna

Ahw, ni och era nollningar och pubrundor och maskerader.. jag känner mig som en tant, en riktig tant, i jämförelse. Jag sitter hemma och bakar havrekakor och ringer till hyresvärden för att klaga på silverfiskar i tvättstugan och har med mig paraply vart jag än beger mig. Kom och rädda mig!

2008-09-07 @ 12:48:09
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0