Fy fan!

Såg filmatiseringen av David Lehanes bok Gone baby gone. Jag har faktiskt haft filmen ett tag men inte vågat för att jag blev så illa berörd av boken. Från början av filmen tänkte jag att det inte var så farligt. Men ju längre det gick och alla filmens och bokens dimensioner började komma fram.

Det handlar om att en liten femårig tjej som har försvunnit. Hennes mamma är drogmissbrukare och lämnar henne ensam hela tiden. Två privatdeckare får i uppdrag att finna henne.

Det är nog en av få filmer där man verkligen inte vet om den slutade lyckligt eller inte...

Men den får mig att tänka på hur många barn som far illa i världen. Det är för lätt att få bli förälder, man behöver bara ligga med varandra och ha lite tur och sen har man ett barn. Ett litet oskyldigt barn som litar på att du ska skydda och ta hand om det. Och hur många barn far inte illa i världen? Barn som växer upp i missbrukarfamiljer, som blir slagna, utnyttjade och kränkta? Förmodligen massor! Det gör mig så ont när jag tänker på det! Vem kan vilja skada ett litet oskyldigt barn. Vad finns det för hemska människor där ute? Vad är människan för odjur egentligen?

Jag förstår verkligen inte... Jag förstår ingenting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0