1 terminen klar - Jag är stolt!

Sitter och tittar på lite skidskytte och väntar på att pzzan ska bli varm så kom jag faktiskt på att jag  nyss har genomfört min första universitetstermin - och jag överlevde!

Det har varit en omvälvande termin minst sagt. Under bara några månader har jag flyttat fler gånger än under hela mitt liv. Först lämnde jag tryggheten hemma och flyttade till sundsvall. Till ett kyffe som pappa kallade det. Det var en ganska bra beskrivning faktiskt! Men jag tog mig därifrån ganska snabbt. Så i November flyttade jag till min nya stora underbart fina lägenhet där jag nu sitter... Det är en helt annan sak! Det är så mycket lättare att bo själv när man verkligen trivs!

Studierna var lite omvälvande också. Kanske inte föreläsningarna för dem tycker jag faktiskt är riktigt intressanta(de flesta i alla fall) Men det är alla böcker man måste plöja sig igenom som faktiskt är det värsta. Och det som känns mest ovant och faktiskt lite chockerande... Men jag har varken haft inspirationen, motivationen eller orken att ta mig igenom böckerna. Men på något magiskt sätt har jag klarat tentorna ändå! Ibland har man tur, men jag väntar bara på att första F:et ska komma... Och när det kommer så får jag hantera det då.

Jag är mycket stolt över mig själv att jag har tagit det här jättesteget. Från familj och vänner, från tryggheten helt enkelt. Jag är stolt över att jag ens kommer att börja andra terminen och att jag ser fram emot den - även om det nog kommer att bli mycket intensiv och jobbig. Det känns som att jag har växt en del under den här terminen och jag hoppas att jag efter nästa termin kommer att skriva att jag ser fram emot nästa termin!

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Ivarus

Ahhhhhw, vuxenpoängen bara kastar sig på dig. Mama's proud.

2009-01-19 @ 08:47:07
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag är stolt över dig! Du har gjort det så bra som har klarat alla tentor, hittills. Jag tror att du lever mycket på att du har så lätt att lära och det är en värdefull egenskap.



Du blir nog en bra journalist. Du överarbetar inte det du gör, men missar heller inga deadlines och som journalist gäller det att snabbt producera text.



Jag tycker också att du växt som människa. Du tar mycket större ansvar här hemma, med disk och sådant som du drar fram. Jag antar att ingen städar efter dig i Sundsvall och du har kommit på att det är bäst att hålla efter på en gång.



Kram från Mamma

2009-01-19 @ 21:34:31
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag är grymt stolt över dig Emma!

2009-01-19 @ 21:41:57
URL: http://jessicaw.blogg.se/
Postat av: Sofia

du har fixat allt galant emma :) du är modig, duktig och vuxen! kämpa på! puss

2009-01-21 @ 22:18:53
URL: http://mynameissophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0