Nyårslista

Min kära Lotta har gjort en lista som jag också tänkte göra nu... Men oj va svårt det är att komma ihåg året. men håll till godo med det jag har kommit på i alla fall!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Massor med saker. Det största var att jag lämnade tryggheten hemma hos mamma och gav mig ut i stora vida världen för att påbörja min resa mot att bli sportjournalist. Jag gjorde min första tenta någonsin och dessutom genomförde jag min första TV-intervju.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade några nyårslöften.

3. Blev någon av dina vänner förälder iår?
Syster yster klämde fram världens underbaraste dotter. Moster älskar henne fruktansvärt mycket!


4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
Jag stannade på hemmaplan under året...

6. Är det något du saknar 2008 som du vill ha igen 2009?
Förstår inte riktigt frågan. Något som jag inte fick under 2008 och som jag vill ha under

2009 eller något som hände under 2008 som jag även vill ha under 2009? Något jag gärna tar med mig är mina underbara tm-babes och dem vill jag alltid ha med mig!


7. Vad var din största framgång 2008?

Att jag tog mig in på Journalistprogrammet på Mittuniversitetet och när jag klarade min första tenta. Det var en lättnad! Jag fick även chans att skriva för VK och det var stort!


8. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
17 Maj 2008!!!!!!! Då kom mosters älskling till världen och gjorde den så mycket finare och bättre! 

9. Största misstaget?
Min första studentlägenhet som var ett stort, stort misstag! Ett kyffe som pappa kallade det! Sen har vi ju de två pajade nätverkskontakterna, det var misstag båda två.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig under 2008?
Jojjemen! Bacillerna har hittat mig flera gånger under det här året! Jag har träffat farbror doktorn flera gånger! Jag fick till och med penicillin utan att jag behövde det! Så sjukdomsträsket har jag besökt några tillfällen!

11. Bästa köpet?
Jag har handlat så fruktansvärt mycket under det här året så det är lite svårt att välja. Men även fast jag inte har köpt min lägenhet så är det nog det bästa köpet! Jag trivs verkligen hur bra son helst! Men jag diggar verkligen min TV också! J

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Möbler, möbler och möbler!!! Och Mat - Det är så sjukt dyrt att bli mätt varje dag! 


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att ta studenten var verkligen en höjdare! Jag blev verkligen överlycklig när Maja-Lisa kom till världen. Det är verkligen inte mycket som slår det!

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jag borde komma med något djupt nu men det gör jag inte. Sorry! Jag är helt enkelt inte speciellt djup av mig!

15. Var du gladare eller ledsnare än året före?

Vilken svår fråga. Vissa stunder har jag varit gladare och vissa stunder har verkligen varit ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av att ha flyttat hemifrån och börjat på universitetet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Velat fram och tillbaka och slösat tid på att ångra saker som redan har hänt.


18. Hur tillbringade du julen?
Spenderade tre julaftnar, eller fyra kanske. Fredag den 19:e firade jag en minijulafton med mina TM-babes, På lördagen var det hos storasyster Mariah och firade med hela familjen. På julafton var jag hos pappa och Juldagen hos mamma.


19. Blev du kär iår?
Jag blev upp över öronen förälskad i min systerdotter!

20. Hur många förhållanden?
Noll, nada, inga!

21. Favoritprogram på tv?
One Tree hill! I love it! Och självklart Hockeykväll på TV4Sport och TV4+


22. Bästa boken du läste iår?
hmm läste? Jag har nog inte läst några böcker men lyssnat på desto fler. Jag får säga Camilla Läckbergs böcker som hjälpte mig igenom sommarjobbet på kyrkan.

23. Största musikaliska upptäckten?
Men så svårt! Jag tror att Switchfoot har tagit en plats i min MP3 men det kan lika gärna ha varit förra året...

24. Något du önskade dig och fick?
Pengar till en micro var nog det bästa!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Så är det alltid men jag önskade mig faktiskt inte så mycket i år.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag har inte den blekaste aning faktiskt. Jag fyller år i Januari och det var lååång tid sedan... Så jag kommer faktiskt inte ihåg. Blev nog tårta på sängen och presenter kan jag tro!

27. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Svårt att säga. På något plan tror jag att mitt år hade blivit bättre om jag inte hade kommit in på universitetet. Allting hade gått mer i min takt. Jag hade flyttat till Umeå i början och blivit vuxen på riktigt närmare mina nära och kära. Det hade blivit ett mycket mindre omväldigande år.


28. Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Jag har efter många om och men börjat acceptera leggingstrenden. Jag har till och med insett att det är ganska snyggt och framför allt skönt! Så jag har ändrat min stil...

29. Vad fick dig att må bra?
Mina systrar, de är de viktigaste i mitt liv!

30. Vem saknade du?
Min familj när jag flyttade till Sundsvall. Självklart alla godingar som jag lämnade efter mig!

31. De bästa nya människorna du träffade?
Mina Sundsvallingar! Jag är glad att jag har träffat några där nere som står ut med mig.

32. Årets sötaste?
Lillasyster Lina Larsson - hon kan verkligen få en att le även när allt annat är skit!

33. Årets hetaste?
Årets hetaste, årtiondets hetaste, århundradets hetaste välj själva men svaret på alla frågor är mr Brad Pitt!

34. Årets största kärlek?
Mina systrar! De är de viktigaste i mitt liv!

35. Årets besvikelse?
Att Leksand än en gång gjorde sina sämsta matcher i kvalserien och än en gång missade elitserien

36. Årets bästa?
Att Maja-Lisa kom till världen!

37. Årets snällaste?
Shit va svårt! Jag säger som Ivarsson - Tomten!

Lottas specialfråga: Några nya nyårslöften?
1. Gå ut ettan
2. Få ett extrajobb - helst på tidning, radio eller tv
3. Börja träna - nu finns inga giltiga bortförklaringar längre

4. Se mitt liv i Sundsvall som underbart


Kommentarer
Postat av: Storasyster miisen

Helt underbara svar! Älskar dig syster! Puss

2009-01-06 @ 19:28:19
URL: http://guldfisken.bloggsida.se
Postat av: Ivarsson

Jag saknar dig, din lilla plutt! Snart måste jag få krama lite på dig. Kanske får ta en buss till sundsvall inom kort.

2009-01-08 @ 13:33:40
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Sofia

ibland när man lever himla stressigt så hinner man liksom inte njuta av tillvaron. och alla säger ju att studenttiden är den roligaste i ens liv. så då blir man ännu mer stressad av att man måste ha så himla roligt. och det är ju inte bra... jag vet faktiskt inte hur man ska göra. hoppas att du får ett bra år nu och lycka till på alla tentor :D

2009-01-13 @ 15:14:35
URL: http://mynameissophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0