Bränd

Jag är röd och öm och väldigt trött...
Men det kanske inte är så konstigt när jag jobbar åtta timmar ute varje dag och solen har bestämt sig för att visa sig från sin allra mest envetna sida. Det fanns inte ett enda moln på himmlen och solen var varm så varm.

Ny tycker nog de flesta att inte ska man väll klaga när solen äntligen bestämmer sig för att titta fram. Det är såklart sant men jag skulle föredra om solen tittade fram lite lagom ofta och ibland gömde sig bakom några moln.

Jag var dessutom dum nog att bara smörja in mig men solfaktor 8 under onsdagen(jag vill ju faktiskt få NÅGON färg på mig). Problemet är att det var fel färg och på tok för mycket! Det är inte skönt att ha på sig tröjor, att ligga/luta sig mot  något. Det har ändå gått två dagar snart så jag tycker att brännan borde ge med sig...

I dag var det alltså jobb igen och inte brydde solen om att jag gatt styra en gräsklippare halva dagen inte, den sken lika starkt och envist ändå. Och eftersom min rygg var bränd så hade jag tagit till försiktighetsåtgärder. Solfaktor 25 + T-shirt borde väl räknas som i alla fall solskydd 50 tycker jag... Nu är ju bara problemet att jag har fått T-shirt-bränna istället. Ja, jag funderade på linne men det var inte mina axlar lika förtjusta i. Det går inte riktigt bra just nu...

Det känns faktiskt som en sjukt stor kontrast från förra veckan då jag låg i dubbla byxor, vindjacka OCH vinterjacka och utanpå det ett regnställ. Tror ni att jag var nöjd med det? Naturligtvis inte.

Och jag som trodde att det här var landet lagom.... tydligen inte...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Själv sitter jag på ett kontor med liiite för bra AC - påpälsad i tjock kofta och varmt te och kaffe för att inte frysa fingrarna av mig. Man är aldrig nöjd ;)

2009-06-28 @ 22:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0