Dag 25: En första

Jag har haft mitt körkort i några månader och är världens bästa bilförare! Min kompis Anna och hennes kille Robert sitter i baksätet och jag börjar backa och jag tittar mig och flera gånger och har sett att det inte står något bakom mig. Men när jag sen riktar blicken framåt igen och forsätter backa men plötsligt tar det tvärstopp! Hjärtat håller på att banka ut bröstet på mig bakom mig var det inte alls tomt, där stod en lastbil parkerad, en stor lastbil!

Jag sitter och andas och svär för mig själv några sekunder innan jag vågar mig ut för att se skadorna. Tack och lov syns det inget på lastbilen men bakdelen på mammas bil har fått en buckla och ena bakljuset har gått sönder. Jag känner hur hela jag skakar, tar några djupa andetag och sätter mig i bilen igen och börjar köra, framåt den här gången. När jag har släppt av Anna och Robert och börjat köra hemmåt känner jag hur tårarna börjar rulla nerför mina kinder, jag känner hur hela jag börjar skaka igen och kör in på en parkeringsficka. Flera minuter sitter jag bara där och stirrar rakt fram medan tårarna rullar.  

Och det var första men verkligen inte sista gången jag backade sönder en bil men till mitt försvar har jag aldrig backat sönder samma bil mer än en gång, nej, både mammas, mormors och pappas bil har fått känna på stenar, lastbilar och personbilar.

Man kan väl konstatera att det här med backning inte riktigt är min grej!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag backade in i en lyktstolpe en gång precis veckorna efter jag tog körkortet, men det berättade jag aldrig för föräldrarna, haha :D Som tur var syntes det inte så mycket heller och jag tror aldrig dom märkte något.

2010-12-11 @ 00:47:50
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Emma

Lina: skönt att höra att jag inte är ensam! Men visst är det hemskt att känna det där stumma stoppet! Inge kul, jag förstår inte varför jag envisas med att göra om det!

2010-12-11 @ 01:32:03
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Äh, några brister måste man väl få ha! Så länge du håller dig till att backa in i lastbilar och stenar blir ju ingen skadad iaf :) Själv kan jag fortfarande inte, efter över fem år med körkort, parkera rakt och snyggt i vanliga parkeringsrutor. Jag tror att jag aldrig kommer att lära mig. Fickparkera däremot, det går hur bra som helst.

2010-12-11 @ 10:39:12
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Lina

Och backa aldrig på en ambulans, brandbil eller polisbil. För dom har ingen försäkring!



Johanna: Jag är urusel på att fickparkera, men riktigt bra på parkeringsfickor faktiskt. Vi kanske skulle ha lite parkeringstekniköverläggning?! :P

2010-12-13 @ 00:38:05
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lina, det vore nåt!



Men varför har ambulanser, brandbilar och polisbilar ingen försäkring? Och hur vet du det? :)

2010-12-14 @ 15:45:47
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0