Dag 27: Min favoritplats

Det här är sjukt svårt. Jag har nog ingen riktig favoritplats tror jag, bara många platser som är speciella för mig. Det viktigaste är vilka man är där med! Så det är människorna som gör mina favoritplatser.

Men en av dessa speciella platser eller tillfällen som det faktiskt är, är när jag får fiska med pappa. Hos farmor har vi ett speciellt ställe vi brukar fara till. Det är långt in i skogen och där är bara vi och myggorna. Vi sitter i en stor träbåt. Pappa ror så det enda som bryter tystnaden är årorna som bryter vattenytan. Ute på sjön håller sig myggen borta och vi tar upp varsitt spö och kastar ut. Det är så skönt att sitta där och bara vara, att inte behöva ora sig för annat än om man ska behålla spinnaren eller ta en gigg istället. Att bara få sitta där brevid pappa och dra upp den ena abborren efter den andra.


En mysig kväll vid en sjö hemma, en annan av mina favoritplatser...


Så harmoniskt och lugnt - ingen stress där inte!

Puss å kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0