Dag 30 (eller egentligen 34): Ett sista ögonblick

Det har varit så mycket den sista tiden med flytt och julklappsinköp och sen tillbaka till Sundsvall för flyttstädning. Men nu kör vi.

De senaste veckorna har det varit en hel massa sista ögonblick! Eller för att det inte ska bli så sorgligt skriver jag sista ögonblicken i Sundsvall. För inte är det sista gången jag myser tillsammans med mina tjejer! Det går jag inte med på!


Med rappakalja kan vi lätt fördriva många timmar. Och sen är te ett viktigt inslag!


Vi har skapat de bästa förklaringarna till filmer, ord, förkortningar, människor och lagar!


Sista uppsatsdagen i J-husets fikarum! Den bästa platsen på campus!
Li är lycklig över att uppsatsen äntligen är klar!


Torsdag kom pappa och hjälpte mig att flytta ur lägenheten.
I tisdags åkte jag tillbaka till Sundsvall för att städa ut den.


Hela kvällen skrubbade, skurade och dammade jag.
Det kändes som att det aldrig skulle ta slut!


Tack och lov hade jag Morgan Alling med mig som underhöll mig under städandet.


Där i andra fönstret nerifrån är den - min fina fina lägenhet som inte är min längre! Kommer att sakna den!


Dagen avslutades på Molanders B&B med ett bubbelbad, cider och Casanova på datorn!
Dagens absolut bästa!

Blommorna fick stå i badrummet över natten men det blev lite problematiskt när jag skulle flytta dem.
Dum som jag är tänkte jag att det borde funka att lämna dem i bilen ett tag för att sedan lämna dem i Linas lägenhet. Men, jag råkade glömma att det var jättekallt ute så...


... de mådde inte så bra när jag kom ner till bilen efter en timme...

... inte alls bra!
Här är det tillåtet att skratta för det är så typiskt mig!

Idag är min sista dag på ST, kommer att kännas lite sorgligt att lämna tidningen jag jobbat på i nästan ett halvår. Sundsvall har varit en jobbig plats men även ett härligt ställe som har lärt mig så mycket och som har gjort att jag har mognat och blivit vuxen! Där jag har skrattat och myst och trivts så bra! Men samtidigt ett ställe som jag har längtat ifrån. Ett ställe där jag känt mig så omgiven av underbara människor men samtidigt den stad där jag känt mig så liten och ensam! Men nu väder jag blad och fortsätter mina ögonblick hemma i Umeå istället! Ser så mycket fram emot det!

Hej då Sundsvall!
Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Klängarn

Bye Sundsvall, Hello Umeå! Även om det såklart är supersorgligt att du måste lämna sundsvall (okej, jag är dålig på att vara sympatisk) så är jag så glad att jag kissar på mig för att du ska bo i samma stad som mig igen. Jag ska klänga som du aldrig blivit klängd på förut. Seriöst, jag ska göra klängandet till en OS-gren, and I will win.

2010-12-23 @ 13:34:13
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket fint inlägg! Vi måste ses snart igen. Alla är bjudna till London i alla fall! ;) Vilken härlig kväll det verkade bli på Linas B&B, hihi.

2010-12-23 @ 16:53:39
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men åh! Nu blir jag tårögd igen... Fint inlägg, fin Emma, fina tjejer som måste, måste, måste fortsätta ses!

2010-12-23 @ 23:15:40
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0