Vad har hänt sen sist?

Jag har konstaterat att jag verkligen inte är vidare duktig på att blogga. Så vad har hänt sen sist. Det har varit en ganska jobbig tid med oro, stress, besvikelse och stor osäkerhet. Det är inge vidare när man inte vet vad man ska göra om två veckor. Men nu är praktikplatsen klar i alla fall så det känns mycket bra. Jag kommer att vara på Sundsvalls Tidning. Så jag blir kvar här i Sundsvall. Det känns ganska bra, jag trivs ju så bra i min lägenhet och det är skönt att jag får bo kvar i alla fall ett år till och sen kan jag åka hem igen. Eller jag hoppas att jag får åka hem igen, man vet ju aldrig med jobben i den här branchen. Det vore så perfekt att få vara på Västerbottensnytt eller egentligen vad som helst som ger mig ett journalistjobb hemma. Så jag hoppas, hoppas, hoppas!

Ikväll ska jag ta mig till Gärdehov och kolla på när ett underbart lag spelar vad som förhoppningsvis är den hockey som de ska kunna prestera. De har inte visat den än tycker jag. Men när de har spelat strålande i allsvenskan förr om åren har det ju gått skit i kvalserien, så jag försöker se det här som något positivt att de inte riktigt har fått till spelet än. Men ikväll är det dags för lite bra och underhållande spel tycker jag!

Sitter och tittar på SkidSM och det är så skönt att se hur många duktiga skidåkare vi har i det här landet! Och de är inte bara duktiga, de är sjukt duktiga! Ta bara Hanna Falk, Magdalena Pajala, Teodor Petersson. Det är så fantastiskt roligt. Men att alla ska ta och bli sjuka är så onödigt och dumt. Så jag är lite orolig för OS. Har inte sett Johan Olsson åka på väldigt länge så jag är lite orolig för det måste jag säga. Och för Anders Södergren också som inte riktigt har visat sin kapacitet än. Men å andra sidan så har hans säsong blivit sönderryckt av sjukdommar. Men idag ska han verkligen visa att min oro inte är befogad!

På återseende... 
PUSS Å KRAM 


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Hahahaha, gulledig. Sportjournalisten i dig har vaknat igen.

2010-01-25 @ 16:44:00
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0