Dag 10: Det här hade jag på mig idag

Efter över ett år med i stort sett bara glasögon tänkte jag försöka vad mina ögon tycker om linser. Endagslinser den här gången för jag trivs ju väldigt bra i mina glasögon...

Så nu har jag fått mina provlinser som jag ska testa i en dryg vecka och imorse när jag tog på mig dem märkte jag två saker, en positiv och en negativ:

Ett: De här linserna var sjukt bekväma att ha på sig!
Två: Min syn har blivit ännu sämre så jag behöver starkare linser. Jag som trodde att mina ögon stod rätt stilla nu, tji fick jag!

Så idag har jag gått runt i fem timmar och ansträngt mig för att se. Så vid två kände jag huvudvärken komma och slängde linserna och tog på mig glasögonen istället. Det är lika bra att börja lite lugnt, första dagen med linser och allt....

Puss å kram

Vad är detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0