Dag 3: Mina föräldrar

Mamma och Pappa - ord som rymmer så mycket. Så många minnen, så många tårar, så många skratt, så mycket trygghet. Genom hela mitt liv, genom mörka såsom ljusa stunder så har de alltid funnits där.

Mamma älskar att ge råd, även om inte alltid råden är efterfrågade eller önskade. Hennes recention på de flesta filmer är den var "småmysig", eller den va "småsöt" och varje gång får jag ett stort leende på läpparna. Hennes absoluta favoritspel är Partners, som fia med knuff med man spelar i lag och har kort istället för tärning, och vill alltid spela det även fast hon sällan vinner.

Pappa har alltid varit min stora idol. När jag var liten kallade mamma mig för pappas försvarsadvokat. Det är från honom jag fått mitt stora sportintresse. Han är också orsaken till att jag är Leksing. Ingen skrattar så gott som min pappa när han ser på Sunes Jul. Han är totalt oteknisk vad gäller datorer och liknande men när det gäller att fixa och laga saker är han en klippa.

I ungefär fjorton år av mitt liv har mina föräldrar älskat varandra, sen tog kärleken slut och det var fruktansvärt jobbigt, för jag trodde aldrig att mina föräldrar skulle skiljas, det är ju bara sånt som händer andra. 
Men de fjorton åren vi var en stor familj var underbara. Mina föräldrar hittade på så mycket med mig och mina systrar och gav mig en fantastisk barndom.

Och det bästa med mina föräldrar och som jag alltid kommer att vara tacksam för är att de har gett mig den största gåvan av alla. Mina tre systrar som betyder ALLT för mig! Men mer om dem dag 11.

Kommentarer
Postat av: Ivis

Vad är det här för kuligt projekt du hittat på? Keep it going!

2010-11-12 @ 10:37:33
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Emma

Ivarsson:

Kolla inlägget för tre dagar sen så får du se. Häng gärna på det är faktiskt rätt roligt! ;)

2010-11-12 @ 10:47:57
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0