Dag 7: Min bästa vän

Elin Strand gick året över mig. Tillsammans med mig och Nina Gillewård utgjorde hon redaktionen för den mytsombundna skoltidningen "Pang i plugget". Hon var alltså med redan från början av min journalistiska bana.

Vi hittade på så mycket tillsammans och satt istort sett ihop. Vi "badade" i snön, hade en hel spakväll där vi gjorde våra egna hårinpackningar och ansiktsmasker. Under den helgen fick vi duscha håret fyra-fem gånger för att få det rent. Att ha margarin och öl i håret visade sig göra det världigt fett!

En dag började vi undra om hur det skulle kännas att få ett glas oboy över sig. Sagt och gjort, vi ställde oss i badkaret och hällde helt enkelt ett glas oboy över varandra. Och hur det kändes? Kallt!

Det finns ingen som gör en bättre Markoolio än hon. Vi gjorde en hel massa shower i skolan och alla blev mycket väl mottagna! :) Vi gjorde jätteambitiösa kulisser och hade en hel massa rekvisita som ölburkar, balonger, plastpooler och tomtebloss. Det var hur roligt som helst! :)

Sen blev vi helt plötsligt stora och hon försvann iväg till högstadiet och hittade en massa andra vänner där. Men vår vänskap fanns alltid kvar och jag visste att hon alltid fanns där om jag behövde henne. Ett år senare kom jag efter och hittade också andra kompisar. Men helger och efter skolan så umgicks vi en hel massa.

Under gymnasiet blev vi tightare igen även om vi gick på olika skolor och vi var ute och hittade på saker varje helg. Även om vi inte pratar på flera veckor så är det ingen skillnad. Jag vet att jag alltid kan prata med henne om jag har problem. 

Elin är väldigt ambitiös när det gäller middagar. Hon fixar alltid de mest fantastiska kvällar och middagar och ser till att alla mår bra. Hon tycker om att planera och fixa och pyssla till olika saker.

Hon har alltid funnits där för mig även när jag inte har velat prata eller haft lust att berätta. Hon har fortfarande funnits där utan att pressa mig att berätta och haft ett otroligt tålamod med mig.

Elin är varm, omtänksam, generös, rolig, lite galen ibland, hon gör mig glad och betyder så mycket för mig!



Jag är så glad för att jag har dig! Älskar dig vännen!
PUSS Å KRAM


Kommentarer
Postat av: Elin

Underbart att få läsa, minnas, skratta och känna efter hur roligt vi har och haft. Så fint skrivet och så roligt att läsa. Tack min vän! Du är en klippa. Längtar tills jag får träffa dig igen. STOR KRAM!

2010-11-24 @ 11:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0