3 månader är en lång tid

Jag är verkligen sjukt dålig på det här med att uppdatera bloggen. Men vi gör ett nytt försök och nu ska jag försöka fixa en uppdatering varje vecka i alla fall!
Det har hänt en hel massa under de här månaderna. När jag tittade igenom kameran insåg jag att jag har haft tre underbara månader.

Jag har bott hemma och bara haft det skönt och bra!







Soliga vinterdagar hemma är bland det bästa som finns!

Och när man knäpper på sig brädan och åker i backen med lillasyster och mamma blir livet ännu bättre!




Åkte till Dalarna för att göra sällskap med 17 000 andra leksingar och några få moringar. 





Matchen var verkligen värdelös och Leksand skämde ut sig men upplevelsen var enastående och jag är så tacksam att jag fick uppleva detta! :D

Sen flyttade jag till mitt nya hem som jag blev förälskad i på en gång! Bara utsikten är helt fantastisk!


Utsikten från mitt köksfönster


Och från balkongen

Nu när jag äntligen är hemma har jag sett till att mysa riktigt ordentligt med dem bästa!


Inflyttningsfest hos bästa Ivarsson. Fina Jessica var också med!


Vi spelade lite pingis på ett minibord med det blev för svårt med en vanlig pingisboll så vi körde med en balong istället och då gick det mycket lättare! :D

Lotta kom hem från Uppsala och Frykis kom från Göteborg och det firade vi med en TM-kväll med en massa goda drinkar


Mojito


Rosa pantern


Fina Jessica och Lotta!


Ivarsson och Frykis var så glada att se varandra igen.


Min Sundsvalling och numera kollega Lina förgyllde kvällen!


Underbara Marie och Elin kom på middag och vi åt fantastiskt god mat: baconinlindad fetaostfylld kyckling med hasselbackspotatis och beasås! M U M S!


Marie hade gjort den mest underbara pajen!

Jag har fått jobb!!! Det är verkligen det bästa som hänt under de här månaderna! Jag jobbar numer på vk.se som webbredaktör på natten. Det känns så sjukt bra!

För att fira jobbet har jag köpt ett akvarium och några fina fiskar har fått flytta in! Förhoppningsvis blir det fler framöver, om de mår bra! Jag har ju velat ha djur ända sedan jag flyttade hemifrån och det här är ju en bra början!

En av mina tjejer kollar sig i spegeln


Den andra tjejen tycker om att vara för sig själv i skydd av snäckan.


Grabben är i underläge, i mitt akvarium är det damerna som regerar! :)
Ingen av fiskarna har fått namn än - förslag emottages gärna! :)

Så det är väl ungefär vad som hänt i korta drag, fler bilder kommer nog kanske!

 Vi hörs snart igen!
Puss å kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen, redaktör minsann? BRA jobbat! Och kul att äntligen få en uppdatering på vad som händer hos dig ;)

2011-04-13 @ 01:34:26
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Emma

Nja, redaktör är väl kanske att ta i, men jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla det. Jag är ju själv och ska se till att vk.se uppdateras och ser bra ut på kvällstid, så någon sorts redaktör tror jag nog att jag är.

Ja, jag är sjukt dålig, men jag tänkte bättra mig så det är ju alltid något! :)

2011-04-13 @ 01:40:29
Postat av: Snabblån och Minilån

Hej! Jag tycker om din blogg :D

2011-04-13 @ 01:55:43
URL: http://minilan.blogg.se/
Postat av: Sofia

wohooo, bilder! verkar som att du trivs med livet emma :D återigen; grattis till jobbet! och fiskar! missade jag dom?! ellar har du skaffat dom nyligen?

2011-04-13 @ 16:10:09
URL: http://www.mynameissophiaa.blogspot.com
Postat av: LIna

jag tycker kanske att en av fiskarna ska heta Guldis

2011-04-16 @ 10:28:09
Postat av: Lina

hälsningar Lina mamma pappa

2011-04-16 @ 10:29:57
Postat av: Emma

Lotta: Tack snälla! Och, nej du missade dem inte, skaffade dem veckan efter ni hade varit på besök.

Lina: Mycket bra idé! Du får komma och döpa dem åt mig! :)

2011-04-17 @ 22:24:14
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0