Hur jävla dum får man bli..?

För det första... tack för en jättetrevlig kväll igår!!! det var toppenkul att få grilla lite... Synd bara att inte Robert gjorde som grillexperten, nämligen jag sa... Men det blev grillat ändå... när Robert hade använt upp mer än en halv flaska tändvätska! Det var jättegott och jätteroligt att träffa TM-girlsen+Malin. Senare hyrde vi Holiday..! Vilken film! där har vi Emma-film personifierat! mmm wonderful! Synd bara att anna bar dålig..! men ändå en underbar värdinna som vanligt!!!

Så till rubriken för den hör inte till grillkvällen! den hörde snarare till natten. Jag kom hem vid två... Kl kvart över två satte jag igång fotbollen som jag hade spelat in. Jag satte i mig en kopp kaffe vid halv tre... Ett tips bara... Det är inte smart att nästa halsa en kopp kaffe när du inte är van att dricka kaffe överhuvudtaget. Så under resterande tiden av matchen satt jag nästan och skakade... men pigg blev jag! De första 25-30 minuterna var bland det bästa jag någonsitt sett det svenska landslaget! Allt stämde och Danskarna var utspelade långa stunder. Det stod 3-0 till sverige efter 25 minuter!

Tyvärr blev det en lite olycklig nedtagning av Elmander i straffområdet så Danskarna kunde reducera till 3-1. När sedan tredje perioden kom igång var Sveriges spel som bortblåst. Danskarna hade nu allt övertag och Sverige fick försvara. Vissa perioder gick bollen bara fram och tillbaka mellan planerna. 

Danmark lyckades kvittera till 3-3 och hade allt spel. Det var mycket mer troligt att Danmark skulle vinna än att Sverige skulle göra det.  Då slår Danske Poulsen Svenske Rosenberg mitt i magen med knytnäven. Bollen var inte ens i närheten av dem. Vi som satt framför TV:n fick inte se incidenten förrän senare. Linjedommaren vinkade dit huvuddommaren som visade ut Poulsen och pekade på straffpunkten. Då rusade en Dansk supporter ut på planen och hoppade på dommaren. Tack och lov avstyrde de Danska spelarna en misshandel och visade upp supportern på läktaren. Matchen avbröts och två supportrar till kom in på planen. Och vakterna gör ingenting!  De borde allra minst ha tacklat ner honom och dragit ut honom i håret eller något liknande. Det beslutades tillslut att matchen skulle avslutas och att Sverige skulle vinna matchen med 3-0. Det är en vinst men det känns inte riktigt som en seger.

Det är i alla fall en enorm förlust för Dansk fotboll... Så då frågar jag mig bara hur kan man vara så jävla dum att man när man ligger i överläge vara så dum att man inte tänker sig för och förstör allt för både sitt lag och sina supportrar? Visst han säger att han fick hjärnsläpp och inte tänkte sig för och att Rosenberg också gruffade mot honom. Men det är något man ska klara av på sån här nivå..! Och att springa in på planen och slänga sig mot dommaren..? Hur tänker man då...? Eftersom han hade druckit 15-20 öl (att han ens kunde stå på benen..?) så tänkte han nog inte alls! 

                                                                       
                                                                  Idiot!!                                                    Ännu mer idiot!

Så jag frågar igen... Hur kan man vara så jävla dum att man förstör för sitt land genom att göra en sån idiotigrej... Har någon nått svar på det så får ni mycket gärna berätta för mig... för jag förstår ingenting!

Kommentarer
Postat av: suuuka lälla värdinnan

Grillningen var trevlig, nästa gång blir det mer fart, I promise.
Och älskling, nu är det dags att vi börjar dra ner på fotbollen här. Jag kan leta upp en trevlig liten psykolog som du kan få prata med, det kommer att lösa sig ska du se..

2007-06-04 @ 13:53:21
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0