Barn är så smarta!

På besök i en förstaklass:
En fröken i första klass berättade för klassen att hon är ett Löven-fan. Hon bad de elever som också är Löven-fans att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad en Löven-fan var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen: En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min.
Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden. "För att jag inte är ett Löven-fan," svarade Lisa.
"Vad är du då?", frågade fröken.
Flicka svarar med stolt röst: "Jag är en Leksand-fan såklart." Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är ett Leksand-fan. "Tja, min mamma och pappa är Leksand-fans, så jag är ett Leksand-fan också."
Lärarinnan blev nu arg. "Det är ingen orsak!" säger hon med hög röst. "Om vi säger att din mamma var en dåre, och din pappa också var en dåre. Vad skulle du då vara?"
Lisa funderar en stund, och ler sedan: "Jaa, då skulle jag vara ett Löven-fan."

Tänk vad barn kan vara smarta!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson (som älskar dig mest!)

Jag tror du hittade på det där alldeles själv, eller betalade nån liten skitunge för att säga det ;] Snygg bloggen blev förresten

2008-01-09 @ 16:53:46
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Lotta

haha, den var rolig! smart unge

2008-01-10 @ 12:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0