Usch för överoptimistiska kommentatorer

När jag tittar på SkidskytteVM vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Och inte för att de svenska herrarna skjuter bort sig gång efter annan! För det var faktiskt ganska väntat! Men dessa kommentorer! När både Magnus Jonsson och Mattias Nilsson bommar och bommar och halkar längre och längre från stora namn och nationer som Norge med bland annat Emil Hegle Svendsen, Ole Einar Björndalen, Tyskland, med Raich och Roech. Det är en omöjlighet för oss att ta igen det. För att ens kunna vara nära dessa giganter i spåren så måste alla svenskar i laget prestera på absolut topp och de lite sämre svenskarna måste för tusan prestera över sin förmåga. Och det gjorde de inte idag!

Men ändå sitter dessa kommentatorer och säger att det kan gå och om nu Ferry och Bergman gör riktigt bra rundor! Det är ju bara skitsnack! Vi har inte vad som krävs - Vi är inte Norge, inte ens nära!!!! Så om de bara kunde vara lite realistiska skulle det var så fruktansvärt skönt!


Men för att sumera det hela så har det varit ett jättebra VM - tack vara en underbar skidåkare som heter Helena Jonsson. Ett guld, ett silver och ett brons! Helt underbart! Så Grattis, Grattis!


Sportjournalisten Emma Larsson är klar för denna gång!


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med om att Helena är underbar! Det är så spännande att se hur läget förändras efter varje skjutning. Jag tycker att det är mycket mer intressant än vanlig skidåkning.



Kram

Mamma

2009-02-23 @ 21:09:31
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0