Dag 22: Det här upprör mig

Ojojoj så mycket!

Men att vara helt hjälplös och inte kunna hjälpa eller påverka är något som verkligen upprör mig!
Att inte kunna göra eller säga det där avgörande för att det onda ska försvinna.
Att inte kunna göra skillnad.
När någon försöker ge mig dåligt samvete, det har jag allt som oftast ändå.
När saker inte är svarta eller vita.
Jag blir dessutom förbannad när jag tror att någon är elak mot mina systrar. Då ser jag inte klart, då tänker jag inte efter, då ställer jag inga frågor, då skäller jag och skriker och gråter! Det blir ännu värre när jag vet att jag inte kan göra något åt det och känner mig hjälplös, det är så frustrerande!

För att sammanfatta: Jag blir upprörd när jag inte räcker till.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha inte dåligt samvete! Ha inte nåt av det andra heller, jag tycker du räcker precis som du är. Du har iaf förgyllt min tid här i Sunkan :)

2010-12-07 @ 22:22:44
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0