Dag 6: Min dag

För min del har inte den här dagen varit speciellt spännande men väldigt skön och välbehövlig.

Vaknade runt ett och låg sen och läste tidningen någon timme. Jag gick upp och fick världens lust att städa. Sagt och gjort. De senaste veckornas ST las i en hög, all reklam och andra onödiga papper las i en annan. Sedan kom jag på att jag hade tvättid. Så jag tog med två stora kassar med tidningar och pappersförpackningar och gick till tvättstugan. Hann tvätta tre tvättar och återvinna allt återvinnbart innan fem då min tvättid tog slut. Cykeln fick åka ner till cykelförådet och mitt eget föråd fylldes på med lite diverse grejer. Det blev så mycket mer plats i min hall efter det. Och sen stod disken och väntade.

Runt halv sju tog jag paus och gick ner mot friskis och körde ett segt, jobbigt och hårt spinningpass på 75 minuter. Det var så skönt när det var klart. På¨vägen hem ringde jag farfar och önskade han en glad farfarsdag. Det var så länge sedan jag pratade med honom och farmor. Jag måste bli bättre på det.

Pappa har också fått en pårigning under kvällen och min morbror lelle som fyller år idag fick gratulationer också. Alltså en dag fylld av gratulationer. När jag kom hem från träningen blev det middag och jag fastnade framför den underbara serien Brothers and Sisters. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta och se ett avsnitt till eller ta hand om den resterande disken. Brothers and sisters låter ju sannerligen mer lockande men jag kanske hinner båda.

Min dag är då inte slut än på ett par timmar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0