Dag 1: Presentera mig själv

Då kör vi igång med detta projekt. Det ska bli lite roligt faktiskt, men vi får väl se hur länge jag hänger i!

Så hur beskriver man sig själv?
Hej!
Jag heter Emma och är en tjej på 21 jordsnurr!
hmm... eller så kanske inte. Men kanske olika ord som kan beskriva mig kanske.

Emil: Mitt smeknamn när jag var liten. Jag gjorde nämligen en hel massa hyss som att bada katten med schampo att gömma glassar under huvudkudden, fylla farfars stövlar med vatten och ta apelsin i smyg och slänga skalet genom fönstret mot min systers fönster så att alla skule tro att det var hon som hade smygätit apelsin.

Klumpig: Jag lyckades he sönder mitt internetuttag inte mindre än två gånger på en vecka. Och sen lyckades jag tappa ner TVkontrollen i en tillbringare med vatten. Samma TVkontroll försvann några månader senare och efter en veckas frånvaro hittar jag den i necessären.

TV: Jag blir väldigt lätt beroende av TV-serier. Jag tycker att det är så skönt att glömma mina egna bekymmer och bara få ge mig in i andras liv. Men det händer rätt ofta att jag blir lite för engagerad. Jag har fler än en gång suttit och pratat högt med TV:n och skrikit saker som; din idiot, vad håller du på med? NEJ, NEJ, NEJ! Varför ta itu med sina egna problem när man kan gotta ner sig i andras?

Dålig sida: Jag har väldigt svårt för att prata om känslor.

Ordningssinne: Absolut noll och inget som jag innehar!

Ensamhet: Jag hatar när det blir tyst omkring mig så när jag är hemma i lägenheten så är i stort sätt alltid TV:n eller radion på.

Ovana: Jag överanvänder orden så och ju när jag skriver.

Kärlek: Jag älskar min familj över allt annat och är det jag är mest stolt över i livet.

Ideal: Jag ser fruktansvärt mycket upp till mina två storasystrar. Deras åsikt väger väldigt högt för mig.

Viktigt: Skulle min lägenhet börja brinna och jag bara fick ta med mig en sak skulle jag ta med mig min gosedjurshund Ronja som jag har haft sedan jag var fyra år.

Vinter: Bästa tiden på året. Luften är frisk, man kan kura upp sig i soffan under en filt och mysa med varm choklad. Man kan åka skidor, snowbord eller bara bygga snögubbar, snögrottor eller åka bob och skrana. Dessutom är det så att vintersport faktiskt är den bästa sporten.

Det var det! Första inlägget av trettio!

Puss å kram


Självironi: Jag älskar att få folk att skratta och bjuder gärna på mig själv.
Foto: Johanna Lundholm


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du borde nästan ha lagt upp en bildserie av alla roliga moppdansbilder som finns på dig!



Bra början, nu är det bara tjugonio dagar kvar. ;)

2010-11-10 @ 00:35:49
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Lina

Lina tycker om Emma och hennes presentation! :)

2010-11-10 @ 12:23:25
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: Johanna

Gillar!

2010-11-10 @ 16:57:47
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag tycker att du träffat tämligen rätt, förutom att du glömde att poängtera din fantastiskt stora ömhet inför din lillasyster.

2010-11-10 @ 20:05:46
Postat av: lina

du är rolig du. och knep!

2010-11-10 @ 20:27:40
Postat av: Li

Härligt Emma, kul att skriva något som inte behöver källhänvisning ;-)

2010-11-10 @ 20:53:29
URL: http://li-vet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag håller med din mamma. Din fantastiskt stora ömhet inför din lillasyster, och inför dina systerdöttrar!

2010-11-10 @ 21:54:25
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Ivis

Så sjukt snygg bild, du är en jävla sexbomb!

2010-11-12 @ 10:35:48
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Maroria

Älskar dig syster! Och jag ser upp till dig med ditt fantastiska tålamod för mina barn! Du är bäst! När du skriver så där fint börjar jag ju nästan att gråta!!

2010-11-12 @ 17:40:46
URL: http://guldfisken.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0