14:e December - 10 dagar kvar till julafton

Tema - Helgen då allt gick fel!
Fredag:
Får ett brev av CSN där det står att jag inte får något lån. Eftersom jag inte kom hem förrän vid sju så var det försent för att ringa... Fick lite panik och var allmänt förbannad. Dessutom förlorade Leksand mot AIK så det gjorde inte saken bättre! Ingen bra dag alltså! Dessutom fick vår tidning en massa enligt mig oförtjänt mycket dålig kritik under genomgången. Men att jag var förbannad råder det väll ingen tvekan om när man läser mitt förrförra inlägg....

Lördag:
En jättemysig dag med julkonsert, förfest med en ballongcermoni (mycket fint måste jag säga!) och sen drog vi mot kåren för att först stå i kö, till kön till kön. Efter en timmes köande blev det i alla fall lite dans och så. Jag och mina intelligenta kompisar ångrade att vi valde att stoppa våra chokladmarker i BH:n. Det blev kladdigt! 

När jag kom hem på natten var inte jag så sugen på att sova så jag tänkte att jag skulle se på ett eller två avsnitt av vänner. Problemet som följde är lite svårt att hänga med på när man inte har sett min lägenhet. Men jag hade bäddsoffan utbäddad och på den stod datorn. Datorn var kopplad till internetuttaget ca 3 m bort via en nätverkskabel som var just tre meter. Så kabeln var sträckt. För att komma till TV:n var jag tvungen att kliva över nätverkskabeln, ha detta i åtanke när ni fortsätter läsa(Det var mitt i natten, alltså ganska mörkt) Jag tog ett stort kliv, men inte stort nog visade det sig. För på något sätt råkade jag sparka eller trampa eller liknande på nätverkskabel. Till följd av detta flög plastontaget till vägguttaget ut och jag såg till min förskräckelse att två små fula gröna kablar hade lossnat. Jag surar över detta och blir förbannad. Men jag förstår att jag inte kan göra något åt detta ändå. Därför kopplar jag ut nätverkskabeln och vips är vägen till tv:n fri! Jag skyndar mig fram och her på den. Sedan sitter jag och tittar lite på Vänner.

Efter några avsnitt vill inte mina ögon vara med något mer så jag gör dem till viljes och går och sover. Det jag inte märker när jag går och lägger mig är att TVdosan råkar falla ner i tillbringaren jag har på golvet. Och behöver jag ens säga att den innehöll vatten?

Söndag:
Jag vaknar försent och har redan missat en massa skidor på tv:n. Jag sätter mig och kollar och efter en stund känner jag att jag vill läsa lite textTV för att se vad jag har missat under tv-sändningen. Jag börjar lyfta kuddar, täcken, och allt annat som letat sig till bäddsoffan. Sedan upptäcker jag den - TVdosan som har fått badat under vattnet. Jag tänker i mitt stilla sinne - varför, varför, varför!? Jag blir så less men tömmer i dosan på det mesta av vattnet. Tänker att den aldrig kommer att gå att rädda. Därför börjar jag bryta upp plastskalet med en kökskniv. För även om jag råkar skada något med kniven är det ju kört i alla fall. Jag får upp dosan och kommer ihåg ett tips jag fick en gång om att man skulle lägga mobilen i ugnen på låg värme om man råkat spilla vatten på den. jag tänkte - apparat som apparat. Så jag satte helt enkelt igång och grädda dosan. Och svart och fin blev den - precis som mina bakverk brukar bli. ;)

Jag tog ut den varma dosan och började fippla ihop den igen. Det var inte så svårt. Med lite våld löste det sig! Jag provade igen men såklart fungerade den inte. Då såg jag batterierna jag hade plockat ut innan gräddningen. Jag satte i dem och fortfarande ingenting! Jag blev inte överraskad men sade några väl valda ord innan dosan fick sig en lufttur ut till hallen där den fick ligga och skämmas ett tag. Jag lugnade ner mig och kom på att det kanske hade skärpt till sig nu efter den hårda landningen. Jag hämtade tillbaka dosan och kände att batterilocket inte satt som det skulle. Jag öppnade det och såg att det ena batteriet låg lite högt upp. Med lite våld lyckades jag trycka i batteriet rätt. Men frågan kvarstod - skulle det lyckas den här gången? Jag tog upp dosan och riktade den mot tv:n sedan tryckte jag på text-TVknappen....

Fortsättning följer... (Snacka om cliffhanger!)

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Hahahahaha, jag dör! Du borde skriva en bok "The tales of a lonley journalist", jag skulle köpa den!



(Och nej, du kommer inte undan - vart är mitt tema? Va va va?)

2008-12-16 @ 07:20:49
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Storasyster miisen

Helt underbart inlägg... Du är precis som jag underbart klumpig! Vars har vi fått det ifrån?

2008-12-17 @ 22:17:53
URL: http://guldfisken.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0