Duktig Emma!

Jag har varit så fruktansvärt duktig idag att jag blir helt imponerad och stolt över mig själv! =)

Min dag...
09.10 Väckarklockan ringer och meddelar att det är dags att gå upp! Och jag lovar att jag var helt intställd på att så göra men jag tänkte att en blund till kunde jag unna mig! Sagt och gjort!

10.23
Hör att någon prasslar i köket. Jag förstår att det är Anna och blir förvånad både över att hon sa att hon skulle sova ut idag och hur hon hade hunnit att ta sig förbi mig och ut i köket, jag hade ju bara blundat till... Tar upp mobilen och inser att jag inte bara blundade till. Så min plan att åka och simma innan Litterär Gestaltning sket sig! Istället bestämde jag mig för att (ve och fasa!) skolka från Litterär och gå på vattengympa på IKSU istället

11.30
Står i basängen och sänker därmed medelåldern med några decenier! Vattengympa är helt klart underskattat! Det är sjukt jobbigt om man gör rätt! En timme senare bär det av till duscharna(jag hatar att stava till det!)

13.00
Badminton står på shemat idag. Jag sitter blöt i håret därav min snygglärares komentar:
Erik - Har du redan varit igån idag du?
Emma- Jag har varit på vattengympa...
Erik- Men, gruppträningen är väl efter den här timmen.
Emma- Ja, men jag tänkte att det var lika bra att plåga kroppen ordentligt när jag ändå är på gång!
Han skrattar till lite och går sedan för att sätta upp lite nät! Jag tror att han var lite imponerad ändå! =) Badmintonen gick så bra som förväntat, alltså inte speciellt bra!... det blev lite rundbadminton så det var kul... i alla fall!

14.20
Nu skulle det sitta så bra med lite vatten och en säng men inte då! För nu blir det stepp! Steppbrädan har aldrig varit så mycket i vägen och så hög någongån förut! Jag kan med säkerhet säga att jag gjorde ett var mina svagaste insattser på grupträningen idag... men tack och lov var alla lite trötta så det syntes förhoppningsvis inte alltför mycket! Men ingenting fastnade! Inte ens koegrafin som faktiskt inte var speciellt svår och som vi hade gjort förut! illa illa! Jag sprang ner för att fylla på min vattenflaska på slutet och då tärffade jag Erik igen. Han log och sa: Nu är det väll inte mycket krut kvar! Det känndes bra att han sa så! För då förstod han att jag hade jobbat på ganska bra! Jag svarade att nu var det bara att bita ihop! Och det var de för på styrkan vi hade på slutet ville helst mina bröstmuskler hoppa ut från min kropp och springa iväg! Men jag skulle ganska lätt hinna upp dem eftersom de är så fruktansvärt svaga! Det blev tack och lov lite avslappning på slutet! Jag älskar strechingen! det är den bästa delen av passen! =)

Höll på att somna på vägen hem! Det känns verkligen att jag tränade aerobics och core igår samt allt idag..! När jag kom hem fick i alla fall kroppen sin belöning! Mammas golax med hollandaiesås! Sen lägga sig ner i soffan och se på Idol... Slutet sög dock! Men nu blir det i alla fall att lägga sig i sängen och se film! Stackars min kropp den är inte van vid sådan här aktivitet!

Så jag tackar inte nej till lite beröm just nu!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Beröm beröm beröm
Och det var ett smart drag att visa Erik,
nu har du ju ett solklaaaaart MVG bruden!

(och vad läste jag just, skolkar emma larsson?)
Muhahahahahaha, nu har jag också en hållhake

2007-11-17 @ 19:13:34
URL: http://norrlander.blogg.se
Postat av: Lotta

och du är väääärldens döktigaste emma! en riktig liten hurtbulle är vad du är! jag får ju mindervärdskomplex nu! (ska gå och äta lite glass nu) jättemycket beröm till dig alltså. *smack* på dig

2007-11-17 @ 19:39:32
Postat av: anna

du rockar stenhårt emma, din äckliga lilla hurtbulle! nu vågar jag inte tjocka mig med lördagsgodis som jag hade tänkt. ett kvällspass på iksu istället, perhaps? ;) jaja, cred till dig iallafall din göllunge.

2007-11-17 @ 20:56:24
URL: http://frykholm.blogg.se
Postat av: Jessica

Vart får du all energi ifrån Emma?! Hurtigare person än dig får man leta efter!!!!

2007-11-18 @ 17:40:49
URL: http://jessicaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0