15 December - 9 dagar kvar till julafton

LÄS INLÄGGET UNDER FÖRE! DÅ BLIR ALLT KLARAR I DET HÄR INLÄGGET SÅ INGET FUSKANDE NU!!!!!

Tema: Dagen då allt ordnade sig

... upp på skärmen dök en mycket vacker textTV ruta upp! Jag blev helt chockad! Dosan hade ju badat i 3 cm djupt vatten hela natten! och ändå fungerar den! Antingen är det en mycket tålig apparat eller så är jag bara fruktansvärt teknisk och duktig!

Måndag var en mycket bra dag! eller den började ju inte underbart men... Vaknade och ringde på en gång till kvartersvärden och berättade om mitt lilla missöde med nätverksuttaget. Han var mycket snäll och sa att han skulle försöka fixa det själv men om han inte kunde fixa det skulle det kosta skjortan något som jag verkligen inte skulle ha råd med (vilket ni förstår om ni har läst det förra inlägget) men jag gatt ändå ringa till Stubo för att felanmäla. Jag ringde upp och satt i telefonkö i säkert 10 min innan jag gav upp och la på. Jag ringde istället CSN för att försöka få lite pengar av dem. Jag hade just förklarat mitt ärende för personen jag pratade med när det plötsligt: piip, piip, piip. Pengarna hade tagit slut. Eftersom jag inte hade något internet var jag tvungen att ringa min älskade syster. Jag trodde att småbarnsföräldrar var uppe tidigt men tydligen hade jag fel! För jag tvingade upp henne och lillgodingen - moster är lessen för den. Hon hjälpte mig i alla fall att fylla på mobilen och ca 3 min innan jag skulle möta mina kära vänner för att gå mot ännu en ny kurs hade jag i alla fall felanmält min klantighet. Jag höll tummarna och hoppades att kvartersvärden kunde fixa den.

Väl i skolan rivstartade den nya kursen som verkar mycket intressant faktiskt. Mycket lagar och sådant men det är riktigt viktiga lagar! Som yttrande- och tryckfrihet. Jag tror att den här kursen kommer att gå ganska bra. Och efter masskommunikation är vad som helst annat välkommet! Dessutom fick vi återförenas med fälldinsalen där vi spenderade de första omtumlande veckorna av vårt studentliv. Det kändes som att cirkeln var sluten.

Jag kom hem och märkte att nätverksuttaget inte var lagat men höll tummarna för att kvartersvärden snart skulle komma och fixa det. Jag ringde CSN och fick hjälp att fylla i nya formulär och blev sånär lovad att få pengarna innan Jul! YEEEY! Det var mycket trevliga nyheter måste jag säga! - Stockholm here I'll come! Så när jag har fått mina pengar så kommer jag att älska CSN igen!

Kvartersvärden kom och fem minuter senare så fungerade mitt internet igen! Så idag har jag haft flyt! =) Det ska man ha någongång också! En bra dag helt enkelt!

Förlåt för två alldelens för långa inlägg och tack om ni har orkat er igenom dem!

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Ivarsson (igeeeen)

Jag orkade mig igenom dem och DAMN KVINNA vad lycklig jag blir, du kommer ju till shtlm ändå! Jag ska kyssa csns fötter (och dina såklart, men det är en annan historia) så fort jag kommer åt.



Ps! "..men jag gatt ändå ringa till Stubo.." Jag gatt? Gud, jag blir bara mer och mer förälskad i dig, vet du det?

2008-12-16 @ 07:23:30
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Ivarsson, seklartt!

Ps2! Mitt ämne då, mitt mitt ämne då? I need some love over here, det regnar och jag är deprimerad.

2008-12-16 @ 07:24:23
Postat av: Ivarsson

He på dig? Näe vet du vad, protestera från mig också. Bara för att norrländska ord är exemplariskt bra och smarta betyder det inte att man kan stoppa in dem var som helst. Norrländskan är en komplex dialekt med många regler, viktigt viktigt ;]

2008-12-16 @ 12:57:05
Postat av: Sofia

EMMA SKA TILL STOCKHOLM OCH JAG ÄR LYCKLIG!!! men det blev ju några missöden på vägen, stackare :P tur att du ska få pengar iaf :D

2008-12-16 @ 19:11:13
URL: http://mynameissophia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jippie :D Nu kommer nyår bli lyckat! :D

2008-12-17 @ 23:09:49
URL: http://jessicaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0