18 December - 6 dagar kvar till jul

Dagens tema: Tomten utbytt till FRA
Jag har pratat med min kära syster i telefon ganska mycket på sistonde. Då har vi kommit in på helt konstiga saker. För jag babblar bara på när jag inte har pratat med någon av mina systrar på ganska länge. Det ska bli såååå skönt att komma hem nu. Jag behöver lite familjetid nu!

Tillbaka till temat! Jag och syster började prata om tomtens existens. Jag tycker att det vore jätteroligt om han verkligen fanns! Tänk er bara en farbror med en massa minikopior av sig själv som gör en massa julklappar! Syster sa då att det samtidigt hade varit lite läskigt att ha någon som höll koll på en hela tiden.

Det var då jag kom på det! varför FRA lagen har kommit till! Det blev helt enkelt för dyrt för farbror staten att betala en massa smånissar som springer runt och kollar om vi sköter oss! Därför införde de FRA-lagen. De gatt ju säkert hitta på ett svepskäl till varför de hittade på lagen så därför kom de på ryssarna! Men mig lurar de inte!

Tänk bara om några decenium så säger föräldrarna inte till sina barn att om de inte är snälla så kommer inte farbror tomten och hälsar på. Då kommer de istället att säga om du inte sköter dig kommer farbror staten och hälsar på!

It's a scary world!!

Förlåt för det här inlägget, men jag har totalt spårat ut! Ska bli skönt med lov!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Klockrent Emma :D

2008-12-19 @ 16:04:52
URL: http://jessicaw.blogg.se/
Postat av: Nu är jag purken

EMMA - MITT TEMA, PRONTO? Jag menar bah, where is the love liks?

2008-12-21 @ 13:49:49
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0