Balen och dagen efter

Efter 1 timme 45 minuter, ett stort antal hårnålar och ungefär ett ton hårspray senare var jag på väg i mammas bil och i mjukiskläder för att åka upp till Anna och bli snygg i ansiktet också! Jag fick i mig lite mat och sedan började sminkningen som faktiskt blev mycket enkel och mycket snygg... Dagen fortsatte med att bilen pappa hade lånat dagen till ära bestämde sig för att strejka och inte låsa upp... Blev lite panik och pappa involverade halva Ford för att få upp bilen. En av de anställda "gjorde inbrott" i bilen och så var pappa på väg mot Ön där jag, Anna, Mariah, Lina och Maja-Lisa väntade... Tanken var först att vi skulle ha kameran som låg i pappas bil men tack och lov så bjöd Mariah på en överraskning och hade lånat en proffskamera av hennes förra Chef, som är profesionell fotograf! =) Mariah är snudd på proffsfotograd hon med så under den följande timmen fick jag sitta och så på en massa olika ställen och i minst lika många olika poser! Jag kom fram till att jag inte är något fotomodellsämne i alla fall för Mariah sa mer än en gång att jag såg plågad och olycklig ut. Problemet var att hon inte kände till mina vaders fruktansvärt otränade tillstånd! Min frisyr höll i alla fall bevislingen eftersom det inte precis var vindstilla där ute!

Vi åkte in till stan för att hämta upp mina ursnygga kavaljerskor eller vad man nu säger, snygga var de i alla fall! Vi tog en sväng och åkte sen stressade mot kön. vi var inställda på att få sitta i någon timme i kö men efter tio minuter var allt över och vi tog röda mattan i besittning och kom enligt min mening för tidigt till balen. Det blev vitt vin och en massa mingel innan maten tillslut serverades. Den var jättegod, särskillt förrätten som jag tyckte var helt underbar! Måste äta mer gravad lax helt klart! Huvudrätten var också helt klart godkänd. Efterrätten var dock lite för söt för min smak (enligt ettikettreglerna, eller hur Lotta?) men jag åt upp bären och chokladstången i alla fall. 

Tyvärr blev det inte lika roligt efter efterrätten då det blev "dans". Musiken var inte den bästa och min klänning var verkligen inte gjord för att dansa i kom jag fram till efter ca 30 sekunder på dansgolvet då jag höll på att smälta bort i min privata lilla bastu, dessutom trampade alla på mitt stackars släp... inte så genomtänkt av mig kanske, men jag kom ju å andra sidan inte dit för att dansa heller. Jag hade mycket bra sällskap så på det stora hela blev kvällen lyckad! 

Idag har det varit att ta det lungt, skrev mail till Lina för att jag än en gång inte fått tag på henne för att prata om bearbetnignen av texterna jag ska göra. Fick tillbaka ett mail där det står att jag var tvungen att typ skriva om tio texter, problemet är bara att jag inte riktigt vet vad felet är med dem... Men det är bara att kavla upp armarna och sätta igång! Hej då lediga torsdag!

Fram till middagen fortsatte jag och Lina att göra vår hund som Maja-Lisa ska få. Efter middagen har jag varit ute i stort sett tills nu då klockan snart slår tio. Det känns att det snart är sommar! =)

Ska faktiskt göra min debut på det omtalade tradera och försöka roffa åt mig första säsongen av DR Quinn (Svensk text!) som är typ halvt omöjlig att få tag på! Hoppat att få den till någorlunda lågt pris i alla fall.

Oj, blev ett långt inlägg detta!
Puss å kram! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

bra att du håller dig till etikettreglerna ;) jag hade också en mycket trevlig kväll, men dansen får vi ta igen någon annan gång, eller hur? det lät lite jobbigt det där med bearbetningen av texterna. jag hade också tänkt fråga lina om hur mitt betyg ligger till.. får göra det imorgon. vi ses!

2008-05-29 @ 17:23:58
Postat av: Anna

Lina ska vi kissa på. sådetså. och ditt släp var awesome, precis som du min sockersöta chokladpralin.

2008-05-29 @ 20:27:00
URL: http://norrlander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0