Älgfarmen

I fredags blev jag helt plötsligt en turist fyra mil hemmirfrån. Jag brukar alltid tycka att det är lite roligt att tyskar och andra turister är så faschinerade av älgar. Jag menar, de finns ju just utanför knuten och de smakar gott och är farliga i trafiken, det är väl ungefär det förhållandet jag har till älgar. Men i helgen ville mamma att vi skulle göra något tillsammans och då bestämde jag att vi skulle på Älgfarmen. Jag är faktiskt förvånad över hur häftiga dessa goda djur faktiskt är. De är gigantiska! Och jättefina! Och vips kom kameran fram och jag började fota som värsta turisten av dem alla! :) över 200 kort blev det... här kommer några av dem.


Matdags... mums med pellets


Lite omväxling på matenm förhöjer ( obs! jag var inte den enda som pepprade en massa kort...) :)


Lillasyster ser till så att älgen får något i magen


Får inte glömma bebisen!


Nä nu blev jag trött...

så skönt att slummra till ett tag


- Nu vill jag inte äta mer, jag vill faktiskt sova...


Jag ville ta med mig några hem... De skulle nog få plats i min etta, tror ni inte?


Även de stora blev lite trötta på oss

Och ville ta sig...


en lite tupplur...


Trött som sagt


De har ju rätt så bra balans

Det är riktigt faschinerande djur tycker jag och det blir definitivt fler resor dit!

Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Storasyster Miisen

Oj, att ni fick komma så nära dem! Dit måste nog jag och lillan ta oss en tur!

2009-07-22 @ 20:44:24
URL: http://guldfisken.bloggsida.se
Postat av: Angelica

Haha, vad söt du är Emma! Jag saknar dig. Men jo, det skulle nog bli svårt att få in en älg i lägenheten i Sundsvall!

2009-07-23 @ 10:09:59
Postat av: Ivarsson

Äsch, en älg skulle vara alldeles ypperligt sällskap i Sundsvall, en perfekt sambo. Han skulle definitivt inte slåss om badrummet på morgonen, har säkert ingenting emot lite koskenkorva på älgfodret och bryr sig säkerligen inte om vad du ser på tv vilket betyder att du kan se vad du vill. Give him some room girl, du kommer inte att ångra dig!

2009-07-24 @ 09:35:06
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Johanna

Älgar är coola :)

2009-07-27 @ 22:25:43
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Sofia

naaaw, va fina!!! söta älgbebisar :D man kanske borde fara dit nån gång, har ju hört om den älgfarmen många gånger..!

2009-08-06 @ 14:53:02
URL: http://mynameissophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0