Nytt tränarpar i Leksand...

Jag tycker att det är fel att det alltid är tränarna som måste gå när något går snett i laget. Dessutom tror jag inte att det är bra för tryggheten att byta tränare i en sådan här känslig period.

Tränarna som går in i stället för Kempe och Jonsson är dock mycket intressanta och ett mycket bra val måste jag säga. Det är juniortränarna Christer Olsson och Niklas Eriksson. De har båda spelat hockey länge i klubben och är Leksingar i hjärtat. Dessutom känner de de flesta spelarna i laget. Christer Olsson var dessutom assisterande tränare under Rautakorpis ledning för några år sedan...

Även om det inte ser ut att bli någon elitseriehockey nästa säsong så ska vi avsluta denna serie med äran i behåll! så det är dags att börja vinna nu! =)

Kommentarer
Postat av: Ivarsson

En tanke slog mig just - om vi har gnällt lite på dina sportmonologer tidigare, hur kommer det då att bli när du är färdigutbildad sportjournalist? Ohmy..

2009-03-20 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0