It's the end of an era!

En framgångssaga slutar i och med att Lars Lagerbäck nu lämnar över stafettpinnen till någon annan. Men jag har så svårt att tro att den personen kan göra det bättre! Jag är en av de personer som i alla undersökningar(läs omröstningar på aftonbladet och expressen) har tyckt att han ska sitta kvar som förbundskapten när alla andra har krävt hans avgång.

Men vad man än tycker om honom så måste alla hålla med om att han har gjort ett fantastiskt jobb. Han har tagit oss till fem, FEM, 5 mästerskap! Det är mer än någon förbundskapten (inte bara i Sverige - i hela världen!) någongång har lyckats göra! Visst jag har verkligen varit irriterad på den mannen när han tillexempel efter matchen mot Trinidad Tobago när Sverige spelade oavgjort. Och ändå står han och säger att han är nöjd med spelet! Då var jag förbannad! Eller när han satt in Henke Larsson i lördagens match mot Danmark! Henke i all ära men när man har hungriga och duktiga spelare på bänken så som Markus Berg, Marcus Rosenberg är det helt obegripligt att han ska få spela - särskilt när han inte visar ett skit under matchen, han var helt enkelt skitdålig!
Men han har verkligen stått vid sina beslut och hållit fast vid dem. Ett exempel är Anders Svensson. Han har fått mycket kritik från alla håll för att han har valt att spela Svensson istället för Källström men han har stått fast vid det han tycker funkar. Och ikväll tackade Svensson på bästa möjliga sätt genom att verkligen spela bra i andra halvlek!

Men det här känns ändå som ett naturligt slut för Lagerbäck. Det skulle kännas lite konstigt att någon annan skulle ha lett Sverige i ett VM som Lagerbäck hade tagit oss till. För jag tror nämligen att det skulle vara stop för honom ändå, oavsett om vi hade satt de där chanserna mot Danmark, eller tagit tre poäng mot Albanien. Hans tid var helt enkelt inne. 

Så tack för många fina, underbara, fantastiska minnen! Nästa förbundskapten har stora skor att fylla!


Kommentarer
Postat av: Fotbollshataren

Jag lovar, jag försökte läsa. Jag försökte hänga med. Jag försökte tillochmed två gånger men det går bara inte. Omöjligt!

2009-10-15 @ 14:31:08
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Emma

Fotbollshataren: Jag tackar så mycket för att du försökte! PUSS PÅ DIG! =)

2009-10-16 @ 14:33:42
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0