Stockholm...

Jag vet att jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera bloggen. Men nu kommer bilderna från vårt studiebesök.


Först besökte vi OTW. Jag hade faktiskt ingen aning om vad det var från början men när vi hade varit där kände jag att det helt klart är en praktikplats jag kan tänka mig. (De gör bland annat Fotbollsgalan, V75 och alla sportprogram till Canal+) I like it! =)


Sen åkte vi till SVT för att besöka Rapport. Det var faktiskt ganska roligt. Själva genomgången av Rapport var väl inte jätteintressant men vi fick bullar och Te... Ett stort plus faktiskt! =)


Men rundturen på SVT var jätterolig.


Vi fick se en sänding som de spelade in mitt i redaktionen. Det var lite häftigt.


Sen fick vi gå in i den riktiga studion och det var hur roligt som helst... Det är liksom där det händer! Sen åkte vi till Strix och det var ett konstigt ställe måste jag säga. Men vi såg i alla fall Hasse Aro. Alltid något. :)



Sen åkte jag och Jonna till världens bästa Ivarsson och kollade lite på Hollywoodfruar och grät lite till P.S I love you. Tack för att vi fick sova hos dig! Synd bara att jag inte fick krama på dig mer! Får bli mer någon annan gång!
Puss på dig!


Dagen efter hittade vi efter många om och men till UR. Det var ett ganska meningslöst besök tyckte jag. Jag såg bara fram emot TVsporten hela tiden...


Sen åkte vi till TV4. Det var roligt. Det är ju ändå en stor kanal.


Vi träffade den här mannen. Nämligen tittarombudsmannen Janne Andersson.


Jag fick prova sportstolen! JAG satt i PEPPES stol! Helt galet!


Sen kom det! Det där stora underbara nästan magiska! TVSPORTEN!!!!!


Men först fick vi springa runt i studiorna och leka litegrann! Här är som ni kanske ser lilla sportspegeln! Där vore det riktigt roligt att jobba faktiskt! =)


Gissa vart det här är? Jo - BOLLIBOMPA!


Sen fick vi träffa den största kändisen och idolen av alla! BJÖRNE! Och inte fejkbjörne som fanns när jag blev lite äldre! Utan Jörgen Lantz alldelens egna BJÖRNE! Det var fakitskt riktigt stort! Och det tyckte Kicki också! =)


Känner ni igen Doris och Gösta? De satt där och höll utsikt!


Jag tycker att jag passar riktigt bra in här! Jag skulle kunna vänja mig vid det! =)

Det var en riktigt underbar resa som fick mig motiverad men samtidigt lite skrämd! För nu när jag har varit på plats så kommer jag att bli ännu mer besviken när jag inte får praktikplatsen!

PUSS Å KRAM!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Peppe får nog börja göra lite bättre av sig för snart sitter du där på heltid istället för honom, det är bara en tidsfråga helt enkelt! Du passade där som handen i handsken :D Lycka till, håller tummarna för att du får praktikplatsen!

2009-10-26 @ 01:45:39
URL: http://jessicamotvarlden.blogg.se/
Postat av: Ivarsson

BJÖRNE, my man! Du borde smugglat med honom ut som souvenir. Måste i övrigt instämma med Jessica ovan, du kickar Peppes ass i den där stolen och är både längre, roligare och framförallt HETARE än gubben. Puss påre!

2009-10-27 @ 07:58:27
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0