Underbar helg med världens finaste!

Jag är så glad för mitt beslut att åka tidigare från sittningen i fredags för att orka mig upp tidigare och åka hem redan klockan 8 på lördagsmorgonen. Jag kände mig faktiskt ganska pigg när jag vaknade. Det var helt klart bland de bästa bussturerna någonsin. Jag somnade tio minuter utanför Sundsvall och sov till Ö-vik. Sen var de typ en halvtimme kvar till jag var hemma. Mycket enkelt och snabbt måste jag säga. Och när jag steg av bussen så kom min underbara syster yster springade mot mig och jag fick världens jättekram av henne! Helt underbart att träffa henne.

Sen när jag kom hem så fanns det två småttingar, två storasystrar och en Micke (Annas pojkvän) som stod och väntade! Var så mysigt att träffa hela syskonskaran igen! Stackars Micke som inte fick en syl i vädret när vi väl började. Sen blev det lite krig om vem som skulle få plocka upp systerdöttrarna när de vaknade. Vi fick ta en var tillslut. Å, de är så fantastiskt underbara tjejer. Moster har verkligen fått rå om dem i helgen och det behövdes helt klart lite bebistankning! Sen har jag fått gosa på världens bästa och coolaste lillasyster hela helgen! Som jag har längtat efter det!

Det är höst här by the way - det känns som att det fortfarande är sommar i Sundsvall men här har det helt klart slagit om till den färglada årstiden. Löven på träden har börjat skifta färg och äppelträden är så fulla med äpplen att jag är imponerad att det fortfarande orkar stå uprätt. Men det är fortfarande riktigt varm och skönt ute! Jag älskar den här delen av hösten - sen när löven har fallit och man bara väntar på att det där vita, fluffiga, mysiga ska börja falla från himmlen är inte en lika stor favorit!


Det var mycket goda äpplen till på köpet! =)

Mina grävare in crime är ute på Linas skola nu för att göra en stor del av vårt gräv. (som handlar om barns arbetsmiljö i skolan och att vissa barn har hörselskydd för att få arbetsro) Själv kunde jag inte följa med eftersom jag känner hela Linas klass och i stort sett alla lärare. Så jag la över det arbetet på mina kära vänner och själv sitter jag och läser arbetsmiljölagar och förordingar och försöker bena ut begreppen och få någon förståelse för det hela. Men det går faktiskt över förväntan. Jag har kunnat koncentrera mig på alla stadgar bra faktiskt (med undantag från nu, men jag måste ju få lite rast tycker jag!) Ska ta och ringa skolverket efter kl ett då deras lunch är över. Ska bli spännande att se vad de har att säga...

Noppe! Tillbaka till lagtexterna!

Puss å kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud Emma, när du får egna bebbar kommer du att bli en sån pangmorsa. Du kommer att tapetsera köket med bullrecept och brygga egen välling. Alla bebisars stora dröm.

2009-09-15 @ 08:58:01
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Mamma o Lina

Kul att höra att det är så kul att komma hem till alla systrar och båda systerdöttrarna!



Det är alltid lika roligt när du kommer hem!



Kram Mamma och puss och kram från Lina

2009-09-16 @ 19:55:17
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0