Dag 21: Ett annat ögonblick

Det är några dagar innan julafton och marken är irriterande grön. Inte en snöflinga så långt ögat kan nå! Så då ville jag skrämma vädret lite så jag ställde ett ultimatum: Om det inte är snö på julafton ska vi spela krocket! (det är ju så skrämmande ojuligt, och jag är inget fan av ojuliga saker på julafton!) Och grejen är att det faktiskt fungerade! På julafton låg ett väldigt tunt, men ändå ett lager snö på gräsmattan.

Men alla tyckte att min idé var så bra och det var ju knappt någon snö att tala om. Så vi tog med oss krocketspelet en hammare och spik ut till framsidan. Eftersom det gått tjäle i marken fick vi göra hål för krocketbågarna med spik. Det var lite halt ute och svårt att sikta i snön men vi skrattade och spelade och hade så kul att vi höll på att glömma Kalle Anka - och det händer aldrig på julafton om julpolisen Emma får bestämma. :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, vilken lustig julafton :) Men snögudarna verkar inte vilja att du ska få spela i år igen, tack o lov så mycket snö vi har :D

2010-12-07 @ 08:01:38
URL: http://jessicamotvarlden.blogg.se/
Postat av: Emma

Jessica: Ja det var väldigt roligt faktiskt! Men en gång räcker jag vill ha mycket snö på julafton och jag är väldigt nöjd med det nuvarande vädret!

2010-12-07 @ 12:41:39
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0