Ett tag sen sist!

Jag har haft lite bloggtorka på slutet, minst sagt. Jag har ju haft massor att skriva om men det har varit så omvälvande dagar att jag helt enkelt inte har orkat annat än att laga lite mat och sen ligga i soffan på kvällen. Jag har fått göra mycket mer än jag någonsin trott under mina första dagar. Det har varit roligt, svårt, tråkigt, frustrerande, jobbigt men jag känner ändå att jag har lärt mig en massa saker. Det känns som att jag mest bara sitter och lyssnar och suger in allt som alla duktiga människor säger.

Idag blev jag bland annat utskälld (via mail tack och lov) av en rektor. Jag hade gjort bort mig rejält och skrivit fel namn på honom, det är verkligen så klantigt, pinsamt och slarvigt! Men det var även min vinkling han tyckte var felaktig men jag fick medhåll av nyhetschefen så det kändes bra i alla fall.

Sen ställdes jag och fotografen för lite etiska problem när vi var ute på jobb. Det var första gången jag tyckte att det var jobbigt att jobba som journalist. Men vi skrev ingenting om det, så det kändes ändå bra. Men det har varit en ganska jobbig dag. Jag hoppas att jag får okomplicerade jobb imorgon som jag lätt kan flyta igenom. Det skulle vara skönt.

För att sammanfatta så har det varit många första gången för mig de här gångerna
1:a ettan
1:a utskällningen som journalist
1:a bildbylinen
1:a rättelsen

Nu har jag skrivit litegrann om vad som har pågått, men nu orkar jag inte skriva nått mer. Ska kolla in Christian Olssons sista hopp nu...

OS börjar snart by the way! UNDERBART att tävlingarna är på kvällstid! Kan knappt vänta tills det börjar!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Emma numer 21år

Ordstävet:

"All vår början bliver svår"

stämmer nog rätt bra, men det blir nog bättre med tiden. Jag förstår att du är helt slut när du kommer hem. Man blir trött av alla nya intryck och av att ta in så mycket. Hoppas att du hinner träna någonting, för det det behövs om du ska orka med. håller med om att det är skönt att OS går på kvällen, helt perfekt. Lina o jag ska prata ihop oss om hur vi ska lägga upp det. Hon måste ju också få se. Kram mamma

2010-02-13 @ 08:12:01
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0