Dag 5: Vad är kärlek?

Kärlek är nog det svåraste och samtidigt det lättaste man kan göra. Jag tror att ordet kärlek är olika för de allra flesta.

Kärlek för mig är att varje kväll säga godnatt till lillasyster.
Kärlek för mig är att tävla mot min familj i Singstar.
Kärlek för mig är att spela spel tillsammans med nära och kära.
Kärlek för mig är att sitta tillsammans med mina systrar och bara prata.
Kärlek för mig är att retas, kivas och småbråkas.
Kärlek för mig är att alltid finnas där vad som än händer.
Kärlek för mig är att inte ses på fler veckor men ändå fortsätta som om man träffades igår.
Kärlek för mig är att få chans att misslyckas.
Kärlek för mig är att gråta.
Kärlek för mig är att skratta.
Kärlek för mig är att förlåta.

Kärlek för mig är två små systerdöttrar, tre systrar, två föräldrar, en farmor, en farfar, två farbröder, en faster, två ingifta fastrar, en mormor, en morbror, en morbrors Birgitta, en hel massa kusiner och kusinbarn och alla mina underbara vänner.
Kärlek för mig är min familj.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad fint!

2010-11-14 @ 09:29:13
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0