Dag 8: Ett ögonblick

Jag står på Norra stå i Tagera Arena. Hela arenan är fullsatt och luften vibrerar av spänning och förväntan. Det står 3-3 mellan Leksand och Mora med tre minuter kvar av matchen. Jag är så nervös att jag vill kräkas, mitt hjärta dunkar så hårt att jag tror att det ska gå sönder och svetten rinner nerför ryggen.

Två minuter kvar och Mora pressar på. Galbraiht gör räddning efter räddning men Leksand är på väg ner i brygga.
En minut kvar, tiden börjar rinna ut Leksand behöver ett mål men just nu ser det hopplöst ut. Klacken har slutat hejja och hela arenan är knäpptyst, en hopplöshet har sänkt sig och alla tänker: nähä, inte i år heller.

Tjugo sekunder kvar, Jensa Bergenström snor åt sig pucken och åker som en blixt ner i Moras zon. Jesper Ollas kommer upp jämsides får pucken och sätter den bakom Moras målvakt!

Hela arenan exploderar! Alla på ståplats börjar hoppa och jag känner hur tårarna börjar rinna för mina kinder. Leksand har äntligen tagit sig till Elitserien!

Ååååh, vad jag vill uppleva det ögonblicket!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, herregud, jag vill också!

2010-11-16 @ 23:27:43
URL: http://idagskablidagen.blogspot.com
Postat av: Emma

Joppe: Nån dag måste det bara hända!

2010-11-17 @ 09:54:59
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0